Het Coronavirus COVID-19 beleid

De Hoek Watersport  houdt de situatie omtrent het corona-virus en de aanbevelingen van de gezondheidsautoriteiten nauwlettend in de gaten. Wees gerust dat de veiligheid en gezondheid van u als onze gast en onze medewerkers onze absolute prioriteit heeft

  • Algemeen

    Wat is het corona beleid van de Hoek Watersport

    Aan de hand van de onderstaand vragen gaan wij in op ons beleid daarnaast dient u ten alle tijde  de regelgeving van locale en nationale overheden in acht te nemen.

  • Kunt u uw vakantie nog bij ons doorbrengen ?

    JA.  Onze schepen en vakantiehuisjes en jachthaven blijven beschikbaar voor onze gasten mits onze strikte regels in acht genomen worden om uw verblijf veilig te laten verlopen.  De regels kunnen dagelijks worden aangepast als de situatie daar aanleiding toe geeft. 

    Gezinnen/ huishoudens kunnen gebruik maken van onze huisjes en motorboten . Er zijn echter strikte eisen ten aanzien van het aantal personen en de eis 1,5 meter afstand te houden tot elkaar. Volg onze instructies naugezet op!  Dit is belangrijk want ons contact wordt tot een minimum beperkt en aan de afstandseis wordt voldaan.

    NB. Groepen (meer dan drie personen binnen anderhalve meter afstand van elkaar komen)  zijn NIET toegestaan MAAR Families zijn uitgezonderd van de driepersonenregel.

  • Strikte regels die in acht genomen worden, zijn:
    1. U dient vooraf  uw aankomsttijd met ons af te stemmen. Wij  hanteren tijdslots om uw aankomst en vertrek zonder groepsvorming te kunnen verwerken. Mocht u niet tijdig kunnen komen stem dan met ons af zodat wij aanvullende maatregelen kunnen nemen.
    2. U kunt parkeren op ons ruime parkeerterrein en u dient bij het uitstappen  1,5 meter afstand tot anderen te houden.
    3. Er moet altijd 1,5 meter afstand tot anderen gehouden worden.
    4. Was uw handen bij aankomst en vertrek en daarna  regelmatig langer dan 25 seconden met water en zeep;
    5. Bij aankomst ontvangen wij graag alleen de hoofdbestuurder van het schip of huurder van het huisje in het kantoor. Vaste gasten die bekend zijn kunnen gebruik maken van onze sleutelservice en zodoende zonder onze tussenkomst het huisje of schip betreden.
    6. Familieleden/gasten van de hoofdbestuurder of hoofdhuurder van het huisje kunnen gebruik maken van een afzonderijke wachtlocatie welke zodanig is ingericht dat een minimale afstand van 1,5 meter in acht genomen kan worden.  Uw medereizigers dienen daar te wachten totdat het verhuur object betreden kan worden.
    7. Bij het kantoorbezoek ( maximaal 1 persoon) dient te allen tijde de 1,5 meter afstand  in acht genomen te worden.
    8. Wij geven elkaar bij aankomst/begroeting geen hand.
    9. Onze schepen en huisjes zullen dit jaar extra goed gereinigd en gedesinfecteerd worden.
      1. Het schoonmaken van de verblijfsruimte en de zogenoemde “handcontactpunten” als lichtknopjes, nachtkastjes en deurklinken/knoppen worden met professionele middelen gereinigd.
      2. Het wassen van linnen gebeurt op professionele wijze (temperatuur >60 graden) waardoor virussen niet overleven.
    10. Groepen (meer dan drie personen binnen anderhalve meter afstand van elkaar komen)  zijn NIET toegestaan MAAR Families zijn uitgezonderd van de driepersonenregel 
    11. Verder dienen alle lokale en nationale voorzorgmaatregelen in acht genomen te worden, kijk ook wat u zelf moet doen tijdens uw verblijf.

     

  • Wat moet u zelf doen tijdens uw verblijf ?

    HHet is belangrijk om de volgende maatregelen op te volgen, namelijk:

     

    1. Was uw handen regelmatig en langer dan 25 seconden met water en zeep;

    2. Hoest en nies in een papieren zakdoek of aan de binnenkant van uw elleboog;

    3. Gebruik papieren zakdoekjes en gooi deze daarna weg;

    4. Ga niet te dicht bij andere vaartuigen die bemand zijn liggen en ook niet dicht bij andere plekken op passantenplekken in jachthavens.

    5. Meldt u meteen als iemand ziek is door telefonisch contact op te nemen met  de plaatselijke huisarts en informeer de beheerder / eigenaar van het watersport- of recreatiebedrijf;

    6. Het actuele nieuws over het Coronavirus vindt u op: 

    https://www.rivm.nl/nieuws/actuele-informatie-over-coronavirus

     

  • Wordt er nog uitleg gegeven op het schip?

    Er wordt in principe  geen uitleg aan boord gegeven zolang de corona maatregelen van kracht zijn.  Wij hebben met ingang van dit jaar een instructie-film per boot beschikbaar.  Met deze instructie-film krijgt u dezelfde uitleg, die u van ons gewend bent . Is dit niet voldoende, dan kan er optioneel nog uitleg op het schip plaatsvinden, maar dan mag alleen de hoofdbestuurder op het schip aanwezig zijn en wordt de 1,5 meter afstand  in acht genomen.

    Mede-opvarenden kunnen zolang plaats nemen in de grote wachtruimte. 

  • Mag ik als familie in een boot of huisje verblijven

    Ja dit mag ondanks het feit dat er sprake is van een groepsverbod.

     Er is een  verbod op groepsvorming maar families zijn hiervan uitgezonderd. 

     

  • Kan ik onderweg nog een diner verkrijgen uit een restaurant en zijn supermarkten open ?

    JA : dit kan zowel voor supermarkt artikelen als restaurants. Hoe werkt dit:

    Supermarkt De supermarkten zijn open u dient bij uw supermarkt bezoek natuurlijk ook de strikte regels in acht te nemen.

    Restaurants  De restaurants zijn nog gesloten maar een afhaal loket is toegestaan. Veel restaurants bieden u die mogelijkheid om het diner op te halen . Veelal is er ook een mogelijkheid om uw diner  door een restaurant aan boord te laten brengen. Informeer daarvoor bij de restaurants in de plaatsen die u in Friesland aandoet . Wij kunnen u hier ook tips voor geven.

    Extra supermarkt service de Hoek Watersport

    Kunt u de supermarkt bestelling voor ons verzorgen. Ja dat kunnen wij :  geef voor uw aankomst tijdig uw bestelling door en wij kunnen de bestelling voor uw klaar laten zetten in uw schip wij rekenen hier € 25 extra kosten voor.

  • Wanneer gaan de bruggen weer open ?

    Na 28 april 2020 dit kan later nog worden aangepast

     

    De bruggen zijn  tot en met 28 april 2020 in de ‘winterstand’ en worden alleen op afroep bediend. Als u bij ons vertrekt zijn er tal van routes mogelijke ook al draaien de bruggen niet. 

     

  • Annulering

    Wij werken met een voucher regeling

    Er zit een juridische kant aan de annulering waarbij we naar de kleine letters van het contract kunnen verwijzen en u verplichten deels of volledig uw reissom te betalen, maar gelet op deze bijzondere omstandigheden en de menselijke kant aan deze situatie zijn wij de mening toegedaan dat we elkaar moeten helpen.  Wij hebben er dan ook voor gekozen vooreerst een voucher aan te bieden voor alle boekingen met vertrekdatum tot 1 mei 2020, die geannuleerd worden ten gevolge van de Corona maatregelen.  Met de voucher kunt u uw boeking verschuiven naar een andere periode binnen een tijdsbestek van een jaar ingaande de dag van uw geplande vertrek. Voor alle nieuwe boekingen geldt een verruimde annuleringsmogelijkheid, als er geannuleerd moet worden ten gevolge van de Corona maatregelen. U kunt hiervoor het beste contact met ons opnemen omdat de situatie in deze tijd per dag weer anders is. 

  • Is uw jachtservice bedrijf nog open ?

    Ja . Onze jachtservice is open maar hier dient u ook de strikte maatregelen zoals op deze site en in dit bericht is aangegeven in acht te nemen.

    Onze Jachtservice is open.  Onze werknemers houden 1,5 meter afstand tot elkaar te acht. Voor vragen bij voorkeur alleen telefonisch contact opnemen en alleen bezoek op afspraak. U dient onze veiligheidsadviezen in acht te nemen.  Ons kantoor/ontvangstruimte is alleen op afspraak toegangelijk voor jachtservice gasten. 

    Onze Monteurs die aan boten van klanten op locatie werken ontsmetten voor en na de werkzaamheden de sleutels van de boot.

    Op de locatie moet ons personeel ruime afstand houden van u en deze regels dient u als klant ook in acht te nemen.